Wan Ji @ One G: Dayus! Nama lainnya Al Bakistani

Ustaz Nazri Din Berani, Batuapi Penakut, Wan Ji Dayus?

Saya mendapat e-mel daripada pembaca yang menyebut nick saya dan nama Suhaimi Embong telah menjadi wirid di blog Wan Ji Al Bakistani. Sekadar saya lihat, tak berhasrat pun nak komen pasal budak tu tak pernah berani berhujah dengan saya. Setiap kali tulisan saya mengkritik, dia akan terhenti dan tulisan kemudiannya akan menjadi carca merba.

Untuk pengetahuan pembaca, untuk mengelak dia ‘sawan’ dengan ulasan saya, ayat yang diletakkan di blognya setiap kali habis menulis iaitu “Mungkin artikle ini tidak disenangi oleh Batuapi@suhaimi embong” adalah tangkal nak halang gangguan. Maybe masa kecil dulu mak dia ada lilit benang hitam dipinggang (budaya orang Kelantan lama)

Artikel yang tak pernah dijawab oleh Wan Ji Dayus;

1. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2011/01/wan-ji-al-bakistani-munafik-penyebar.html

2. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/12/respon-tulisan-fikrah-jim-vs-fikrah-pas.html

3. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/12/fikrah-jim-vs-fikrah-pas-sambung.html

4. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/al-bakistani-ustaz-wan-ji-menunjukkan.html

5. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/04/ulas-lagi-tulisan-wan-ji-al-bakistani.html

6. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/06/kenapa-pilih-jadi-bangang.html

7. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/isu-pertemuan-bloger-dengan-hassan-ali.html

8. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/04/ulas-artikel-berforum-dengan-dato.html

9. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/ulas-nasharuddin-mat-isa-hadir-dalam.html

10. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/beer-halal-atau-arak-tanpa-alkohol.html

11. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2009/12/tertarik-dengan-kenyataan-kickdefella.html

12. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/awas-laman-laman-ciptaan-task-force-13.html

13. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/al-kisah-anak-suka-bohong-dan-fitnah.html

14. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/06/m-enjawab-tulisan-tg-bukan-maksum-tidak.html

15. http://batuapi-firestone.blogspot.com/2010/03/pelancaran-buku-polemik-isu-kalimah.html

16. Jadilah banyak dah…

Itu tak termasuk artikel-artikel tak khusus untuk dia yang saya selit nama dia secara bersahaja. Apa tak fobianya budak itu dengan nick BatuApi @ FireStone.

Dia ambil satu poster di blog Aduka dengan tujuan nak mengenakan saya. Anda boleh baca artikel ini “Ustaz Nazri Din Berani, Batuapi Penakut” Ini gambar kononnya nak mengaibkan saya.

Kebetulan, masa muda-muda dulu, saya pernah diajar oleh ayah saya ilmu persilatan, ya warisan keturunan. Nak tak nak belajar juga. Ada lah sedikit sebanyak sekurang-kurangnya taklah lari jika berhadapan musuh. Saya juga diajar bagaimana jika musuh mempunyai senjata menyerang, saya boleh ambil senjatanya untuk menikam musuh!!

Kita dah moden, tak banyak berhadapan dengan situasi seperti dahulu kala! Hanya ilmu mengambil senjata musuh untuk tikam musuh saya guna dalam penulisan. Ini dipanggil evolusi ilmu persilatan. Mesti engkau ingat aku kelentong! Tak apa nanti akan ku buktikannya. Harap bersabar sehingga habis artikel ini.

Cabaran Debat Untuk Wan Ji

Saya terbaca artikel menantu Presiden PAS yang juga antara disenarai hitam oleh geng usrah barbican orang mesti dilupuskan sebelum muktamar 2011 bertajuk “Penjelasan dan Nasihat Terbuka Kepada Ustaz Wan Ji”

7. Cabaran Debat: Saya kurang selesa mendengar perkataan debat dan saya lebih selesa dengan perkataan muzakarah sebab debat menggambarkan permusuhan manakala muzakarah menggambarkan ‘nasihat menasihati’ dan ‘mencari kebenaran’. Walau apapun istilah yang diguna pakai oleh Ustaz Wan Ji, “kecil tapak tanyak, nyiru saya tadahkan”. Pihak Surau Azhar sudah bersiap sedia untuk jadi tuan rumah.

Saya tunggu ustaz Wan Ji di surau tersebut pada hari selasa, 1 Februari, iaitu tarikh asal beliau kuliah di Al-Azhar. Untuk maklumat Ustaz Wan Ji, Saya sudah maklumkan kepada pihak surau Al-Azhar perkara ini dan mereka sangat mengalu-alukan muzakarah (debat menurut istilah Ustaz Wan Ji) dan mereka sangat ingin bersemuka dengan Ustaz Wan Ji dan Zainul Faqar yang telah mencoretkan ‘wajah hodoh’ bagi forum yang baik.

Di samping itu, ana juga mengalukan-alukan saksi-saksi ustaz Wan Ji dan sangat berbesar hati untuk mengetahui siapakah batu api dan dalang belakang. Saya akan bawa saksi-saksi saya yang terdiri daripada AJK surau sendiri, bekas Audit Kawasan, lain-lain saksi, bukti-bukti rakaman dan lain-lain sebagaimana yang dinyatakan di atas.

8. Jika rasa tak selamat di surau Al-Azhar: Kalau rasa tak selamat kerana kononnya ‘mahu mengelak berlaku perkara yang tidak diingini’, saya serahkan kepada ustaz Wan Ji sebutkan tempat, tarikh dan masa yang lain di dalam Selangor atau Lembah Klang untuk kemudahan kehadiran saksi-saksi ana. Kalau rasa tak yakin juga, buat kat rumah beliau sendiripun tak apa. Takkan seluas-luas Selangor ni tak ada tempat selamat hatta rumah sendiri. Berani kerana benar, takut kerana salah.

Lagi satu, kalau rakaman dianggap sebagai satu ‘trap’ macam konon-kononnya kes Azlan, perangai ni sama macam UMNO tahun-tahun 80an dulu. Mula-mula bukan main tunjuk hero ajak PAS berdebat dan di canang-canang dalam televisyen. Lepas PAS setuju, ajak buat tertutup tanpa rakaman. Bila PAS bersetuju juga, lastly batal!

Tak sampai satu hari dia kata aku takut berdebat, sekarang aku nak lihat pula apa jawapan Wan Ji Dayus ini! Apa alasan untuk dia melarikan diri daripada cabaran Ust Zaharudin?

Aduka Taruna, tokel sponser hang nak terkencing ni! Tolonglah dia.

Aku siapkan poster ini untuk Wan Ji Dayus!!

Inilah dipanggil senjata makan tuan. Ini yang aku sebut tadi, bagaimana menunggunakan senjata musuh untuk menikam musuh. ENGKAU ORANG PERCAYA TAK SEKARANG?

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: