Wakil anai-anai erdogan mahu bertanding Ketua Pemuda

Oleh Latifah Omar FB

Suhaizan tarik diri dari pencalonan jawatan Ketua Pemuda Johor dengan alasan dia kata dah lebih umur 40. Tapi dia terima pula pencalonan Ketua Pemuda Pusat walaupun umurnya sudah 43! Kemudian dia juga terima pencalonan AJK PAS Pusat. In bermakna dia bertanding 2 jawatan seolah2 dia tidak yakin dia boleh jadi Ketua Pemuda Pusat?

Zulhazmi yang tidak pernah pegang jawatankuasa di DPPM, tidak pernah pegang jawatan top 5 dalam DPPM, tiba2 nak lompat tangga terus naik ke atas…..patutnya, kalau naik naik atas, panjat bertanggalah..berperinkat2…kutip pengalaman bergerak dalam PAS, kutip ilmu dalam mengurus manusia ahli PAS yang datang dari pelbagai kelompok sosio-ekonomi dan bukan golongan orang belajar universiti sahaja.

Kamaruzaman pula sudah lalui pengalaman secara bertangga, dari ahli biasa kepada jawatan dalam cawangan dan kawasan, kemudian ke peringkat negeri, dan akhir sekali ke jawatan Setiausaha Pemuda Pusat……kalau pakai logik akal, senang nak pilih siapa patut jadi Ketua DPPM yang baru. Kecuali ada pemuda yang tak ikut tarbiyyah rabbani dan tarbiiyyah nubuwwah, maka mereka pilih calon yg lebih umur 40 atau calon yang tak pernah pegang jawatan di DPPM dan mahu melompat terus jadi Ketua DPPM

1450149_390010861132401_1376202970_n

Leave a comment